سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 8:30 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی
 

دعای این چهار گروه هیچ گاه مستجاب نمی شود

  براساس احادیث و روایات رسیده از معصومین (ع)، همواره گروهی از مردم به دلیل اعمالی که از آن ها سر می زند با عدم استجابت دعا از سوی پروردگار روبرو می گردند و شاید یکی از موثقترین این روایات، گفتاری از امام صادق (ع) باشد.

امام صادق (ع) می فرمایند: چهار گروه هستند که در طول زندگی دعا و خواهش آنان پذیرفته نمی شوند و آن ها عبارتند از:
1- الرَجُلُ جالِسٌ فِی بَیته یَقُول: اَللهُم ارزُقنی! فَیقالَ لَهُ: اَلَم آمُرکَ بالطَلَبِ؛ مردی که در خانه اش بنشیند و بگوید: خدایا؛ به من روزی بده! پس به او گفته می شود: آیا به تو دستور ندادم که باید روزی بطلبی و حرکت کنی؟ (تا بدان برسی)؛

2- رَجُلُ کانَت لَهُ امرأَةٌ فَدَعا عَلَیها، یُقالُ لََهُ: اَلَم اَجعَل اَمرَها اِلیک؛ مردی که زنش را که (ناسازگار است و به حرف او گوش نمی دهد) نفرین نماید، به او گفته می شود: آیا کار او را به تو واگذار نکرده ام؟ (طلاق در دست تو نیست؟ پس دعای این مرد نیز مستجاب نمی گردد)؛

3- رَجُل کانَ لَهُ مال فَاَفسدَه، فَیُقُول: اَللهُم ارزُقنی! فَیُقال لَهُ: اَلَم آمرُک بالاِقتصاد؛ اَلَم آمرُک بالاِصلاح؛ مردی که مال و ثروتی داشته و آن را با ولخرجی از دست خود خارج کند و بعد بگوید: خداوندا؛ روزیم دِه، پس به او گفته می شود: آیا به تو دستور ندادم که میان رو باش و به تو دستور ندادم که کارهایت را اصلاح کن؟ (پس دعای او نیز مستجاب نمی گردد)؛

4- وَ رَجُلُ کانَ لُهَ مالٌ فَأَدانَهُ بِغُیر بَینةٍ، فَیقال لَهُ: اَلم آمرُک بِالشَّهادة؛ و مردی که مال و ثروت و پولی داشته باشد و آن را بدون شاهد قرض دهد (و بعد قرض او را پس ندهند، و بگوید: خداوندا؛ کمکم کن)، پس به او گفته می شود: آیا به تو دستور ندادم که در هنگام قرض دادن شاهدی انتخاب کن؟ (پس دعای او نیز مستجاب و قبول نمی شود)

منابع:
1- تفسیر نمونه، ج12: 89.
2- آمال الواعظین، ج3: 185.




تاریخ : دوشنبه 92/10/30 | 8:20 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی
 

ذکری که هیچ مَلکی نمی تواند ثواب آن را بشمارد!

 بر اساس روایات رسیده از راویان معتبر و موثق، بنا به فرمایش ائمه اطهار(ع) یکی از عظیم ترین ذکرهایی که جز ذات اقدس الهی کسی به ثواب و پاداش آن آگاهی ندارد، صلوات بر حضرت محمد (ص) و خاندان پاک ایشان می باشد.

حضرت محمد (ص) درباب صلوات و میزان ثواب آن فرموده اند: در شب معراج چون به آسمان رسیدم، مَلکی را دیدم که هزار دست داشت و در هر دست هزار انگشت ومشغول حساب کردن و شمردن با انگشتان خود بود.

از جبرییل پرسیدم که این ملک کیست و چه چیزی را حساب می نماید؟
جبرییل پاسخ داد: این ملکی است موکل بر شمردن دانه های باران که تعداد آن ها را ثبت می نماید.
پس به آن ملک گفتم: آیا تو می دانی از زمانی که خداوند دنیا را بوجود آورده است چند قطره باران از آسمان به زمین آمده است؟

گفت: یا رسول الله؛ قسم به خدایی که شما را به حق فرستاده به سوی خلق، غیر از آنکه من میدانم چند قطره از آسمان به زمین نازل شده، تفصیلا می دانم چند قطره به دریا فرود آمده است، و چند قطره در بیابان و چند قطره در آبادی ها و چند قطره در بستان ها و چند قطره در شوره زارها باریده است!

حضرت فرمود: من ازاین چنین حساب و کتاب او فراوان تعجب نمودم و در این بین آن ملک گفت: یا رسول الله؛ من با چنین دست ها و انگشتانی که دارم توان شمارش تنها یک چیز را ندارم!
پامبر فرمود: آن چه چیز می باشد؟

آن ملک عرض کرد: هنگامی که گروهی از امت شما در مکانی حاضر می شوند و اسم مبارک شما نزد ایشان برده می شود و بر شما صلوات می فرستند، من در آن لحظه قدرت و توانایی شمارش ثواب این عمل آن ها را ندارم و شمارش آن از من بر نمی آید، چرا که آن دارای ثوابی غیر قابل شمارش و بسیار عظیم می باشد!

منابع:
1- روح الجنان، ج3: 443.
2- منازل الآخرة: 76.




تاریخ : شنبه 92/10/21 | 7:53 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

شش صورت زیبا که با انسان وارد قبر می گردند

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی تردید در منزلگاه خطیر و وحشت آور عالم برزخ آنچه موجب نجات انسان می گردد، اعمال نیک او می باشد که در دنیا به جا آورده است

در روایت پر نغزی از امیر مومنان  حضرت علی (ع) آمده است: همانا هر مسلمانی دارای سه همراه است: مال او که تا هنگام مرگ با اوست، فرزندان و بستگان او که تا کنار قبر می آیند، اعمال اوکه در زندگی و مرگ پیوسته همراه او می باشند. (معانی الاخبار: 232)

مسلماً اعمال نیک انسان، تنها همراه وی در جهان دیگر می باشد و این اعمال از نخستین لحظه ی جدا شدن از زندگی دنیوی و قرار گرفتن در قبر همراه او می باشند، به نحوی که ابوبصیر از امام باقر (ع) و به نقلی از امام صادق (ع) نقل می کند که فرموده اند: هنگامی که جنازه مومن را در قبر می گذارند، شِش صورت زیبا با او وارد قبر می گردند، یکی از آن ها در جانب راست او می ایستد، دیگری در جانب چپ او، سومی روبرویِ صورت او، چهارمی در پشت سر او، پنجمی در کنار پای او می ایستد و یکی از آن ها (ششمی) که از همه زیباتر است، در بالای سرش می ایستد.

و آن که از همه زیباتر است از پنج صورت دیگر می پرسد: شما کیستید؟
و آن که در جانب راست میت قرار دارد می گوید: من نماز هستم؛
و آن که در جانب چپ میت قرار دارد می گوید: من زکات هستم؛
و آن که در روبروی اوست می گوید: من روزه هستم؛
و آن که در پشت سر اوست می گوید: من حج و عمره هستم؛
و آن که در پایین ایستاده است می گوید: من نیکی ها او هستم که به برادران دینی خود می نمود.

سپس آن پنج صورت، از آن صورت نورانی تر از هم می پرسند: تو کیستی که از همه ما زیباتر و خوشبوتر هستی؟

او در پاسخ می گوید: اَنا الوِلایةُ آل محمد (ص)؛ من ولایت آل محمد (ص) می باشم. (بحارالانوار، ج6: 134؛ آمال الواعظین، ج3: 371)




تاریخ : یکشنبه 92/10/8 | 8:40 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی
تصاویری از اولین ثانیه های زندگی؛ زمانی که کودکی تازه پا به این دنیا می گذارد.

  این تصاویر در بیمارستانی در کپنهاگ در دانمارک ضبط شده زمانی که عکاس دانمارکی اولین لحظات به دنیا آمدن یک نوزاد را به تصویر کشیده است. خانم بوند 22 ساله در یک زایمان سزارین نوزاد خود را به دنیا آورده که تصاویر این نوزاد تازه به دنیا آمده را در زیر می توانبد مشاهده کنید.




تاریخ : یکشنبه 92/10/8 | 8:30 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

خانم " لورای لی " یک ژاپنی الاصل ساکن انگلیس است که به خاطر علاقه فراوانش به شخصیت " باربی " خود را تبدیل به یک عروسک زنده کرده است. او که در یک آرایشگاه زنانه کار میکند با استفاده از لنزهای تماسی، مژه مصنوعی و تکنیک های آرایشی با صرف روزانه 4 ساعت زمان خود را به یک باربی زنده تبدیل میکند.

 او میگوید با تلفیقی از مد ژاپنی و پرنسس صورتی پوش عروسک های باربی ، این چهره عروسکی را انتخاب کرده است. این دختر 21 ساله اضافه میکند با کشیدن خط چشم با فاصله بسیار از پلک واقعی اش و استفاده از حدود 14 مژه مصنوعی مجزا چشمهای درشتی برای خود درست میکند تا بیشتر به یک عروسک شباهت پیدا کند.



او میگوید حتی هنگام خروج از منزل برای خریدهای روزمره هم این فرآیند آرایشی را طی میکند و معتقد است این کار نه تنها سخت نیست بلکه برای وی به نوعی تفنن و سرگرمی نیز هست.

این اولین مورد از عروسک های زنده نیست . تب تبدیل شدن به یک شخصیت فانتزی مدتهاست که در غرب شدت یافته است و افرادی در کشورهای مختلف با صرف هزینه های چند ده میلیون دلاری خود را به عروسک تبدیل میکنند.




  • عهد نامه
  • دانلودیان
  • سبزک
  • مطالب تبیانی