سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 92/10/8 | 7:46 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

حوریان زیباترند یا زنان مومن بهشتی؟!

 «حُور» در لغت به معنی زن سفید بدن و زنی که حدقه ی چشمش مانند حدقه ی چشم آهو بزرگ باشد، و چون زنان بهشتی چشمانشان مانند چشم های آهو درشت است، از این جهت به آنان «حور» می گویند.

در باب ویژگی های حوریان بهشتی از حضرت محمد (ص) نقل شده است که فرموده اند: اگر یک حوریه سر از دریچه بهشت بیرون کند و به دنیا نظر اندازد، اگر در شب تاریک باشد، عالم از نور صورت او منور می شود، چرا که نور او از ماه شب چهارده روشن تر است و از بوی معطر او تمام اهل دنیا استفاده می کنند، بلکه عده ای نیز از بوی خوش آنان مدهوش می گردند و هرگاه حوریه ای به صورت شوهرش بخندد، چنان نوری از دندان های او ظاهر می شود که در و دیوار بهشت از آن نورانی می گردد، اما جالب است با توجه به این حدیث و چنین ویژگی های از حوریان بهشتی که در نوع خود کم نظیر می باشند، زنان دنیا، در جایگاهی برتر از حوریان قرار دارند!(1)

در روایتی آمده است که روزی ام سلمه، همسر پیامبر (ص) عرض کرد: یا رسول الله؛ اگر ما زنان دنیا وارد بهشت شویم، آیا بر حورالعین فضیلتی داریم؟
حضرت فرمودند: وَالذی نَفسی بِیده! اِنَ فَضل المَخدومِ عَلی الخادِم کَفضل القَمَر لَیلَة البَدر عَلی سائر الکَواکب؛ قسم به کسی که جان من در دست اوست! حوریان بهشتی خادم شما زنان دنیا می باشند و فضیلت و برتری شما نسبت به آنان، مانند ماه است در شب چهارده بر سایر ستارگان، یعنی شما مانند ماه هستید و آنان همچون ستارگان، و در روایتی دیگر در باب برتری زنان دنیا بر حوریان آمده است، هنگامی که زنان بهشتی در مقابل حوریان قرار می گیرند، دلایل برتری خود را این گونه می شمارند:
ما نمازگزارانیم و شما نماز نخوانده اید؛
ما روزه گیرانیم و شما روزه نگرفته اید؛
ما وضو گرفتگانیم و شما وضو نگرفته اید؛
ما صدقه دهندگانیم و شما صدقه نداده اید؛
ما زحمت خانه داری و شوهرداری را تحمل کرده ایم و شما تحمل نکرده اید؛
ما بچه های خود را نُه ماه در شکم نگاه داری کرده ایم و شما چنین نکرده اید؛
و ما، درد تولد به دنیا آوردن فرزندمان را احساس کرده ایم و در آن لحظه مرگ خود را به چشم دیدیم، ولی شما احساس درد و ناراحتی نکرده اید، و نقل شده است زنان دنیا در بهشت به قدری زیبایی پیدا می نمایند که حوریان بهشتی چون از برای خدمت گذاری آنان می آیند، با توجه به آن صورت زیبایی که دارند، از خجالت در پیش آنان سر بلند نمی کنند و از خجالت عرق از پیشانی آنان می ریزد، و اگر زنان دنیا از بهشت توجهی به دنیا بنمایند، از نور صورت آنان، نور خورشید مضمحل و نابود می گردد و اگر آنان آب دهان خود را به دریاهای تلخ دنیا بیاندازند، تمام دریاها شیرین و گوارا می گردد.(2)

پی نوشتها:
1- اسرار معراج: 267- 272.
2- آمال الواعظین، ج3: 263- 267.




تاریخ : شنبه 92/10/7 | 9:44 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

 

رَگی در بدن که بعضی از انسان ها را نفرین میکند!

 یکی از بیماری هایی که در چند ساله اخیر متاسفانه رواج فراوانی در میان تمام اقشار جامعه یافته است، گرفتگی و انسداد عروق و رگ های بدن می باشد که گاه منجر به فوت افراد می گردد؛ اما جالب است بدانید دستورالعمل های اسلامی برای عدم ابتلا به این بیماری، توصیه هایی بسیار آسان را بیان داشته اند!

در این باره امام صادق (ع) می فرمایند: در هنگام فصل خرما چینی فراوان بادنجان بخورید؛ چرا که آن شفای هر درد است، به نحوی که بر روشنی چهره می افزاید، قوای جنسی را افزایش می دهد و رگ های (گرفته) را نرم و باز می نماید، و همچنین امام کاظم (ع) می فرمایند: به مصرف نیشکر بپردازید، چرا که آن گرفتگی مجاری و رگ ها را بر طرف می نماید و در آن هیچ عارضه ای نمی باشد و امیرالمونین علی (ع) برای رفع این بیماری مصرف انجیر را توصیه می فرمایند.

علاوه بر این یکی دیگر از عوامل پیشگیری کننده از بیماری رگ های بدن صرف شام می باشد، چنانچه امام صادق (ع) می فرمایند: لا تَدَعِ العَشا وَلو بِثَلاث لُقَمِ بِمِلحِ. مَن تَرکَ العَشا لَیلَه ماتَ عرقُ فِی جَسَدهِ و لا یَحیا اَبَدا؛ شام خوردن را ترک نکنید، هر چند به اندازه سه لقمه نان و نمک باشد؛ زیراکه هر کس یک شب شام خوردن را ترک نماید، یک رگ در بدن آن می میرد و این رگ هرگز زنده نمی شود و همچنین امام رضا(ع) در این باره بیان داشته اند: در بدن رگی وجو دارد که آن را «عَشا»(شام) می گویند. اگر شخصی شام خوردن را ترک نماید، آن رگ تا صبح او را نفرین می کند و می گوید: «خداوند تورا گرسنه بدارد چنانکه مرا گرسنه داشتی، و تشنه بدارد چنانکه مرا تشنه نگه داشتی». پس مبادا کسی از شما خوردن شام را ترک کند، هر چند به اندازه یک لقمه نان یا جرعه ای آب باشد.

منابع:
1- بحار الانوار، ج66: 223، 215، 186، 189.
2- الکافی، ج6: 289، 364.
3- مکار الاخلاق، ج1: 363، 389.
4- دانشنامه احادیث پزشکی، ج1: 237، 239.




تاریخ : شنبه 92/10/7 | 9:7 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

فرهاد مجیدی در تصویری که از خود در صفحه اینستاگرامش قرار داده است، در حالیکه وی را روی تخت بیمارستان نشان می دهد نوشته است: «من خوشحالم چون شماره اتاقی که در آن چک آپ شدم هم 4 بوده است.»

 

فرهاد مجیدی در زیر این عکس نوشته: " Im happy, because my check-up room is also number 4"

 

مدیرعامل استقلال اخیرا خبر داده است که فرهاد مجیدی طی روزهای آینده برای حضور در یک دوره مربیگری عازم انگلیس می شود.

 




تاریخ : شنبه 92/10/7 | 9:5 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

چرا به امام زمان (عج) اباصالح می گویند؟

بی تردید شما نیز فراوان شنیده اید که محبین و منتظرین امام زمان (عج)، ایشان را با القابی در خور شأن و مقام این منجی جهان بشریت مورد درخواست و یاری قرار می دهند؛ اما جالب است بدانید که یکی از القاب بسیار برازنده ی ایشان اباصالح می باشد

آیة الله مکارم شیرازی در این باره می فرماید: این که به امام زمان (عج) اباصالح می گویند به سبب این نیست که فرزندی به نام صالح دارد، زیرا «اب» در لغت عرب، تنها به معنای پدر نیست بلکه به معنای صاحب نیز می باشد. «اباصالح» یعنی کسی که صُلَحایی در اختیار دارد. لقب اباصالح از آیه قرآن گرفته شده است: (وَ لَقَد کتبنا فِی الزَّبُور مِن بَعد الذَّکر أنّ الأرض یرثها عبادی الصالِحُون). (انبیاء: آیه 15)
البته امام صادق (ع) در روایتی می فرماید: «هرگاه راه را گم کردی، صدا بزن «یا صالح» یا بگو: «یا اباصالح ما را به راه راست هدایت کنید» تا خدا شما را مورد رحمت قرار دهد.»
بنا بر روایت ذکر شده که در کتاب های معتبر روایی آمده، معلوم می شود، اگر انسان در راهی حرکت کند و به هر دلیلی راه را گم کند و نداند که از کدام سو باید برود، می تواند «صالح» یا «اباصالح» را صدا بزند و از ایشان درخواست راهنمایی کند.

در روایتی دیگر آمده است که «یا اباصالح ارشدونا»، لفظ «ارشدونا» جمع است که معلوم می شود گروهی به این کار (هدایت مردم) مشغول هستند. از برخی روایات می توان نتیجه گرفت که عده ای از این افراد، از جنیان هستند و خداوند آن ها را موکل زمین، برای راهنمایی مردم قرار داده است.

علامه مجلسی از پدر خویش نقل می کند، وقتی فردی به نام امیراسحاق استرآبادی در راه گم می شود، همین جمله روایت بالا را به زبان می آورد. آن گاه کسی می آید و به او کمک می کند. امیراسحاق می فهمد که او امام زمان (عج) بوده است، همچنین محدث نوری در حکایت دیگری از ملاعلی رشتی نقل می کند: یکی از اهل تسنن، مادری شیعه داشت و از او شنیده بود که لقب امام زمان (عج) «اباصالح» است و راه گم کرده ها را هدایت می کند. روزی او راه را گم می کند و از «اباصالح» کمک می طلبد، آن گاه کسی را می یابد که وی را تا نزدیکی روستایشان هدایت می کند و او نیز شیعه می شود.

بنابر دو حکایتی که سند معتبری دارند، «اباصالح» شامل امام زمان (عج) نیز می شود. حتی می توان گفت، ایشان مصداق اصلی این روایت هستند و جنیان و دیگران به فرمان ایشان، مردم را هدایت می نمایند و گاهی نیز خود حضرت این امر را عده دار می شوند و گمراهان را هدایت می فرمایند.

منابع:
1- شیخ صدوق. من لایحضره الفقیه، ج2: 298.
2- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج52: 176.
* موسوی نسب. پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج)، ج1: 131- 133.




تاریخ : چهارشنبه 92/10/4 | 10:6 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

 

 

فشار قبر این افراد بیشتر است

  کفر، ظلم، فسق واعمال ناشایسته به طور کلی موجب می شود تا انسان به فشار قبر مبتلا گردد، اما مطابقِ روایات، پاره ای از اعمال باعث افزایش فشار قبر می گردد!

امام علی (ع) در این باره می فرمایند: (افزایش) عذاب قبر به دلیل سخن چینی، عدم رعایت بحث طهارت و دوری بی مورد شوهر از همسرش حاصل می شود، و همچنین پیامبر (ص) بد اخلاقی نسبت به خانواده را، یکی دیگر از دلایل افزایش فشار قبر برشمرده اند.

علاوه بر این پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) تباه نمودن نعمت های الهی را نیاز یکی از دلایل فشار قبر بیان داشته و می فرمایند: ضَغطَهُ القَبرِ لِلمُومِن کَفارَه لِما کانَ مِنهُ مِن تَضیِیعِ النِعَم؛ فشار قبر برای مومن، کفاره تباه کردن نعمت ها از جانب اوست.

منابع:
1- بحارالانوار، ج 6: 221؛ ج75: 265؛ ج80: 176.
2- ثواب الاعمال: 111.
3- عالم برزخ در چند قمی ما: 117.




  • عهد نامه
  • دانلودیان
  • سبزک
  • مطالب تبیانی