سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 92/9/20 | 10:17 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی


حضرت رسول(ص) فرمود: آیا شما را راهنمائى کنم به تنبل‌ترین، بخیل ‏ترینِ مردم؟ (اینها را به شما بشناسانم؟) عرض کردند بلى یا رسول اللَّه فرمود: تنبل‌ترین مردم، بند? سالم و آسوده خاطریست که زبان و لبانش ذکر خدا نمیگوید (بهترین ذکر همواره به یاد خدا بودن و عالَم را محضر خدا دانستن و گناه نکردن است)، بخیل ترین مردم کسى است که بر مسلمانى بگذرد و سلام نکند.

 


از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشت? عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی




تاریخ : چهارشنبه 92/9/20 | 10:16 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی

امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: قرآن در صحنه قیامت به صورت رهبر و امام ظهور یافته، مردم را به دو دسته تقسیم مى‌کند:

1 ـ کسانى را که به قرآن عمل نموده، حلال و حرام آن را همانگونه که هست بجا آورده‌اند و متشابه آن را با قلب پذیرا شده‌اند به سوى بهشت جاویدان هدایت مى‌نماید.

2 ـ آنان را که حدود و قوانینش را ضایع نمودند و بر محرّمات آن تعدّى کردند و حلال شمردند، به سوى آتش (جهنّم) روانه مى‌سازد.

متن حدیث:

قال الامام المجتبى علیه السلام : إنَّ هذا القُرآنَ یَجِئُ یَوْمَ القِیمَةِ قائِداً وسائِقاً یَقُودُ قَوْماً إلى الجَنَّةِ أَحَلُّوا حَلالَهُ وَحَرَّمُوا حَرامَهُ وآمَنُوا بِمُتَشابِهِهِ ویَسُوقُ قَوْماً إلى النّارِ ضَیَّعُوا حُدُودَهُ وأَحْکامَهُ وَاسْتَحَلُّوا حَرامَهُ.


«إرشاد القلوب، ج‏لد1 ، صفحه 80»




تاریخ : سه شنبه 92/9/19 | 9:33 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی
پس از حمله ایرانی ها به پیج مسی، این بازیکن رفتار ایرانی ها را غیردوستانه خواند و پس از آن ایرانی های زیادی رفتند و در پیج این بازیکن از او عذرخواهی کردند.

  مسی هم با بزرگ منشی در این مورد پاسخ داد:« ایرانی های عزیز، نیازی به عذرخواهی نیست. من می‌دانم ایران فرهنگ غنی ای دارد و من می دانم اینهایی که تهدید کردند ایرانی های واقعی نیستند.

من الان هم فقط سخت تمرین می کنم تا در بازی مقابل ایران، مدافعان این تیم را اذیت کنم.» این واکنش محترمانه و حرفه ای مسی در نوع خود جالب توجه و آموزنده است. با این حال نباید تهدید زیرپوستی مسی مبنی بر تمرین سفت و سخت را نادیده گرفت. گویا تیم ملی کشورمان به راحتی قربانی فحاشی و بچه بازی چند تن از هموطنان مان شده است.

 




تاریخ : سه شنبه 92/9/19 | 8:59 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی
احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران در غم از دست دادن پدرش به سوگ نشست.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، زنده یاد جبار عابدزاده پدر احمدرضا عابدزاده کاپیتان پرافتخار پرسپولیس و تیم ملی ایران عصر روز گذشته و به هنگام عمل جراحی قلب و در سن 72 سالگی دار فانی را وداع گفت.


احمدرضا عابدزاده که در لس آنجلس به سر می‌برد شب گذشته از طریق همسرش از این ضایعه ناگوار با خبر شد و تلاش دارد در اولین فرصت به ایران سفر کند تا در مراسم تدفین پدر گرانقدرش حضور داشته باشد.
همچنین امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس نیز شب گذشته راهی اصفهان شد تا در مراسم تدفین و تشییع حضور یابد.

در همین راستا محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با صدور پیامی مصیبت وارده را به احمدرضا و امیر عابدزاده تسلیت گفت.
رویانیان در این پیام علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت کرده و همچنین این مصیبت وارده را به نیابت از هواداران پرسپولیس به احمدرضا و امیر عابدزاده که محبوبیت خاصی نزد هواداران دارند تسلیت گفت.
رویانیان قصد دارد در مراسم ترحیم پدر عابدزاده در اصفهان حضور یابد.

همچنین هیئت مدیره شرکت پیشکسوتان پرسپولیس درپی درگذشت پدر احمدرضا عابدزاده با صدور پیامی این ضایعه را به احمدرضا و امیر عابدزاده تسلیت گفتند.

علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و اعضای کادرفنی، سرپرستی و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس نیز با صدور پیامی مصیبت وارده را به احمدرضا و امیر عابدزاده تسلیت گفتند.

علی پروین عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز که از درگذشت پدر احمدرضا عابدزاده مطلع شده بود با صدور پیامی از طرف خود و اعضای تیم ستارگان پرسپولیس مصیبت وارده را به احمدرضا و امیر عابدزاده تسلیت گفته و برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از خداوند متعال مسئلت کرد.

سایت مشرق نیز این مصیبت وارده را به دروازه بان اسبق تیم ملی تسلیت می‌گوید.




تاریخ : سه شنبه 92/9/19 | 8:40 صبح | نویسنده : سید ناصرامینی


رسول خدا (ص) فرمود : خوى خوش دوستى را پا بر جا میکند و تواضع و فروتنى کینه را میبرد و هر کس که یقین داشته باشد که عوض انفاقش به او داده خواهد شد بخودش سختى میدهد و انفاق مینماید. روزى را بوسیله صدقه دادن فرود آورید زینهار مبادا اینکه صاحب حقى را از حقش محروم کنید و عکس العمل آن را در گناه نشان دهید.

 

 


از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشت? عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی




  • عهد نامه
  • دانلودیان
  • سبزک
  • مطالب تبیانی