سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 92/8/30 | 7:7 عصر | نویسنده : سید ناصرامینی

 

 حضرت عبد المطلب
نام آن شخصیّت والامقام، «عامر»،[1] پدرش هاشم و مادرش سلمی بود. وقتی به دنیا آمد، پدرش از دنیا رفته بود. وقتی که او به دنیا پای نهاد، همه اطرافیان از موهای سپیدی که بر سر داشت، تعجب کردند. به همین سبب به جای اینکه او را با نام اصلی‌اش (عامر) صدا کنند، وی را شیبه (سپید موی) می‌نامیدند؛[2] اما اینکه چرا، آن رادمرد به «عبدالمطلب» مشهور شد، داستانی دارد.[3]
عبدالمطلب در حدود 7 سال یا بیشتر از عمر شریفش را در مدینه، نزد مادر بود. روزی عمویش، مطلب به مدینه آمد تا برادرزاده‌اش را ملاقات کند. وی یادآوری کرد که پدر او یعنی هاشم، وصیت کرده است تا فرزندش به مکه برود و در میان خاندان گرامی‌اش و کنار خان? خدا رشد کند. مادر گرامی‌اش، اظهار کرد که نمی‌تواند دوری وی را تحمل کند و در نتیجه اجازه نداد تا وی همراه عمویش به مکه برود؛ از این رو جناب مطلب، اصرار و پافشاری کرد. او گفت که من نمی‌روم تا شیبه را با خود ببرم؛ زیرا او اینجا غریب و تنهاست و کسی را ندارد. او در اینجا فامیل و تباری ندارد تا از آنها یاری جوید؛ ولی در مکه قبیله و خویشان بسیاری دارد که محبوب و محترمند و بسیاری از کارهای مردم، به دست آنها و زیرنظرشان اداره می‌شود. شیبه که اصرارهای عمو و نارضایتی مادر را دید، به عمویش مطلب گفت تا مادر بزرگوارم راضی نشود، من به مکه نخواهم آمد. سرانجام پس از گفتگوهای بسیار سلمی راضی شد. مطلب، شیبه را پشت سر خود بر شتر سوار کرد و به سوی مکه حرکت کردند. هنگامی که آنها وارد آن شهر شدند، مردم گمان کردند این کودک که پشت سر مطلب است، غلام مطلب است؛ از این رو گفتند که وی « عبدالمطلب» است. این نام، میان مردم رایج و شیبه، به عبدالمطلب، مشهور شد؛ اگر چه مطلب، بارها گفت که وی برادرزاد? من است و غلام من نیست.[4]
البته برخی هم گفته‌اند که رسم عرب بر این است که اگر یتیمی در دامان شخصی رشد کند، عبد آن شخص لقب می‌گیرد و به همین دلیل وی را عبدالمطلب نامیدند.
عبدالمطلب در مکه بزرگ شد و میان اهالی آن دیار، فردی محترم بود. پس از فوت مطلب، وی بزرگ قریش شد. او به حسن تدبیر، مشهور بود. همچنین صاحب کمالات روحی بسیار بود و همه از ایشان اطاعت می‌کردند. سخاوت او زبانزد و در فصاحت لهجه شهرت داشت. در احوالش آورده‌اند که از حکمای قریش شمرده می‌شد. وی در میان مردم به «مستجاب الدعوه» مشهور بود.
در احوال آن بزرگوار آورده‌اند که مشروب را حرام می‌دانست و اهل عبادت بود. یکی از نکاتی که در زندگی حضرت عبدالمطلب دیده می‌شود، این است که آن جناب، هر سال، هنگام ماه مبارک رمضان، به استقبال آن ماه شریف می‌رفت. همچنین در آن ماه، فقرا را اطعام می‌کرد. آن جناب در ماه رمضان، از مردم، کناره می‌گرفت و در عظمت خداوندگار و جلال الهی، تفکر می‌کرد.
آمدن ابرهه به قصد خانه کعبه
یکی از حوادث مهم در زندگی حضرت عبدالمطلب حمله اصحاب فیل به مکه بود.
داستان از این قرار بود که چون ابرهه پادشاه یمن شد در هر شهری از یمن کلیسا ساخت و در صنعا نیز کلیسایی بنا کرد که بر روی زمین بی همتا بود. خبر آن را منتشر کرد و ترسایان روم و شام و دیرمناطق جهان درآن‏جا گرد آمدند و چیزی دیدند که هرگز چنان ندیده بودند و نشنیده.
خبر به مکه رسید و عرب بادیه هم آن شنیدند. گروهی را به یمن فرستادند به یمن که رسیدند دربانان، آنها را نزد ابرهه بردند و ابرهه دستور داد که کلیسا را به آنها نشان دهند. آنها درون کلیسا رفتند ولی وقتی خواستند بیرون شوند، از قضا کلیسا آتش گرفت و ابرهه آنها را مسئول آتش زدن کلیسا دانست و قصد مکه کرد تا کعبه را ویران سازد.
پس با لشکری بزرگ سوار بر فیلان به مکه رفتند؛ مردمان ترسیدند و نزد عبدالمطلب رفتند.
عبدالمطلب که رییس مکه و مهتر قریش و بزرگ عرب بود. پس عبدالمطلب گفت، ما همه باید با زنان و فرزندانمان به کوه‏ها می رویم «این خانه، که این خانه را خداوندی است از ما قوی‏تر؛ اگر خواهد این خصم را باز دارد و اگر خواهد مسلط کند».
پس ابرهه در دو منزلی مکه فرود آمد و نیروهای خود را فرستاد تا چهارپایان و مردم مکه را نزد او ببرند.
درمیان چهارپایان، دویست نفر شتر از آن عبدالمطلب بود که نزد ابرهه آوردند.
ابرهه به فردی از ملوک یمن – که همراه او بود – دستور داد که برود و مهتر مردمان مکه را بیاورد.
فرستاده ابرهه، عبدالمطلب را نزد او آورد. چون به لشکرگاه رسیدند روز به پایان رسیده بود.
روز بعد ابرهه دستور داد که رئیس مکه را نزد وی بیاورند. پس ابرهه با عبدالمطلب نیکویی کرد و بر زمین نشست و عبدالمطلب را پهلوی خویش نشاند.
عبدالمطلب مردی بلند قامت و با هیبت بود در نهایت خوشرویی و در عرب سخی تر ازنبود. ابرهه قلبا تحت تاثیر او قرار گرفته بود و (بروایتی) در نظر داشت که کعبه را به عبدالمطلب ببخشد. گفت: از من حاجت بخواه – منتظر بود که حاجت عبدالمطلب کعبه باشد اما – عبدالمطلب گفت: افراد تو 200 نفر شتر مرا نزد تو آورده اند دستور بده که شترانم را برگردانند.
ابرهه گفت: من آمدم که خانه کعبه را ویران کنم که فخر تو و عرب در آن است ولی تو از من می خواهید که شترانت را بازگردانم؟
عبدالمطلب گفت: من خداوندِ شترانم آن خانه را خداوندی هست که آن خانه را نگاه می دارد و تو را از آن باز می دارد.
مَلِک دستور داد که شترانش را به او باز دهند و عبدالمطلب شتران خود را گرفت و به مکه باز آمد و همراه با مکیان به به کوه حرا رفتند و و مردمان همه به درون دره ها و کوه ها رفتند و مکه را خالی کردند.
بعد از آن ابرهه با لشکریانش به مکه حمله ور شد خداوند ابابیل را مامور قلع و قمع اصحاب فیل کرد که داستانش معروف و نزد مسلمانان شناخته شده است.(5)
هرگاه قحطی و خشکسالی روی می‌داد، مردم، گِرد عبدالمطلب جمع می‌شدند و آن جناب را با خود به کوهِ «ئیر» می‌بردند تا برای آنان، طلب باران کند و نعمت‌ها و برکات الهی را خواستار شود. این امر، به علت مستجاب الدعوه دانستن او و نیز دوری از زشتی‌ها و زشتکاران بود. به همین سبب، مردم معتقد بودند که خداوند، درخواست وی را رد نمی‌کند.
آن جناب، پیرو دین ابراهیم بود و هیچ گاه بت نپرستید. حضرت عبدالمطلب موحد بود و خداوند یگانه را می‌پرستید. یکی از دلایل موحد بودن، جناب عبدالمطلب و سایر اجداد پیامبر اکرم (ص) این است که خداوند، انسان‌های آلوده به شرک و پلیدی را مفتخر به این نمی‌سازد که در صُلب آنها، نوری پاک، همچون پیامبر اکرم (ص) قرار گیرد. گروهی از مفسران آی? (وَتَقُّلبک فی الساجدین)[6]  را از دلایل موحد بودن آن جناب، ذکر کرده‌اند.[7]گروهی از مفسران گفته‌اند که این آیه موحد بودن اجداد حضرت رسول (ص) را ثابت می‌کند؛ یعنی نقل و انتقال نطف? پیامبر، از طریق نیاکانی موحد بوده است؛ زیرا همه آنها، در پیشگاه خداوند ساجد و نمازگزار بوده‌اند.
  در این باره حضرت امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید:
«به خدا سوگند! پدرم ابوطالب و اجدادم عبدالمطلب، هاشم و عبدمناف، هیچ گاه، بت نپرستیدند.»[8]
همچنین پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:
«عبدالمطلب و ابوطالب با گفتار «لااله الا الله، محمد رسول الله» و مذهب ابراهیم از دنیا رفتند.»[9]
جناب عبدالمطلب، به آخرت و حساب اعمال معتقد بود. از ایشان، چنین نقل کرده‌اند: در ورای دنیا، عالمی هست که نیکوکاران در آن به ثواب اعمالشان می‌رسند و بدکاران به سبب زشتی اعمالشان، عقوبت می‌شوند.
یکی از نکاتی که در زندگی عبدالمطلب دیده می‌شود و افتخار آمیز است، پایداری ایشان بر حق، راستی و درستکاری است. آن رادمرد، در حالی خود را به پستی‌ها نیالود که در محیط اطرافش، برخی زشتی‌ها، امری رایج بوده؛ برای مثال در جامع?‌ آن زمان، پرستش بت، قتل و غارت، کشتن دختران، زنا با محارم و... رواج داشت؛ ولی همواره حضرت عبدالمطلب مردم را از این امور، نهی و خود نیز از آنها پرهیز می‌کرد. به همین سبب امام صادق (ع) دربار? ایشان فرموده است:
«عبدالمطلب در روز قیامت، یک امت، مشهور می‌شود.»[10]

منابع:
[1] . صدوق، امالی؛ ص 700، قم، اول، مؤسسة البعثة، 1417 ق.
[2] . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 15، ص 104، بیروت، سوم، داراحیاء التراث العربی، 1403ق و صدوق، خصال، ص 453، قم، جامعه مدرسین، 1403ق.
[3] . محمدعلی خلیلی، زندگانی محمد پیامبر اسلام (ص)، ص 41، اول، تهران، اقبال، 1378 ش.
[4] . عباس صفایی حائری، تاریخ پیامبر اسلام، ج 1، قم، انتشارات مسجد مقدس جمکران، دوم، 1384 ش.
[5] . محمد بن جریر طبری.
[6] . در سور?‌ شعراء، آیه 219
[7] . ر.ک: شیخ مفید، اوائل المقالات، ص 45، تحقیق شیخ ابراهیم انصاری، دوم، بیروت، دارالمفید، 1414ق.
[8] . علامه مجلسی، بحار، ج 35، ص 116، دوم، بیروت، مؤسسه الوفاء، 1403ق.
[9] . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 35، ص 113.
[10] . کلینی، کافی، ج 1، ص 447، ج 22، هفتم، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1383ش.

 




تاریخ : پنج شنبه 92/8/30 | 6:53 عصر | نویسنده : سید ناصرامینی

 

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استفتاء از مراجع و آیات عظام در مورد علی شریعتی


غریب بن غریب
06-17-2013, 09:26 PM
[Only registered and activated users can see links]


سوال:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور مبارک حضرت آیت الله العظمی جناب آقای سید هادی میلانی دامت بقاء وجوده الشریف

پس از تقدیم عرض سلام دوام عزت و طول عمر مبارک آن سرور عالی مقدار را از خداوند متعال مسالت دارم.

اما بعد راجع به آقای دکتر علی شریعتی به طوری که شایع است از طرف جنابعالی طرد شده و کتابهای ایشان را تحریم فرموده اید و

از جمله کسانی که بر فراز منبر قول جنابعالی را مبنی بر تحریم کتابهای ایشان و این که حسینیه ارشاد نیست بلکه یزیدیه اضلال است !

می توان آقای شیخ احمد کافی و دکتر روح یزدی را نام برد و همچنین جناب آقای شیخ محمد بیانی که از شاگردان جنابعالی است و

دوست بنده می باشد هم از قول جنابعالی تحریم کتابهای ایشان را بیان کرده اند . ( البته منبر ) اما از طرف دیگر بعضی این

موضوع را انکار می کنند و می گویند این سوء استفاده از مقام حضرت آیت الله میلانی است و از جمله کسانی که انکار می کنند

آقای فخر الدین حجازی است که وقتی من به ایشان گفتم چرا دفاع از دکتر شریعتی می کنید و حال آنکه حضرت آیت الله میلانی

ایشان را رد کرده اند با تعجب گفت این دروغ است و افزود که نه تنها حضرت آیت الله میلانی چنین فتوایی نفرموده اند بلکه چندین

مرتبه نامه برای آزادی ایشان از زندان نوشته اند . حال ما نمی دانیم آقایان منبری راست می گویند یا کسانی مانند آقای حجازی و

متاسفانه در اهواز این اختلاف و نزاع خیلی شدید است لذا بنده از طرف انجمن کانون تشیع استدعا دارم نظر مبارک آیت الله را راجع

به دکتر علی شریعتی مرحمت بفرمایید که برای مومنین حجت باشد و ان شاءالله در رفع اختلاف موثر واقع شود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

10 جمادی الاول 1394

14 خرداد 1353


جواب:

23 جمادی الاول 94

بسمه تعالی شأنه

السلام علیکم مرقوم شریف مورخ 12/3/53 واصل گردید آنچه آقایان اهل علم و منبر نسبت به شخص معهود گفته اند صحیح است

خداوند متعال ببرکات وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه عموم برادران ایمانی را از گمراهی و فتن آخر الزمان حفظ و در

طریقه حقه اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین هدایت و ثابت بدارد ان شاءالله تعالی ملتمس دعایم .


سید محمد هادی الحسینی المیلانی
غریب بن غریب
06-17-2013, 09:27 PM
[Only registered and activated users can see links]




فتوایی دیگر از آیت الله العظمی میلانی رضوان الله علیه:


سوال:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مقدس آیت الله العظمی جناب آقای میلانی دام ظله پس از عرض سلامسلامتی شما را از خداوند متعال خواهانم چندی قبل نامه ای ارسال

نمودم و نظر مبارکتان را نسبت بر فتن حسینیه ارشاد و مطالعه نشریات آن سوال کرده بودم خواهشمندم نظر مبارکتان را بفرمایید .

دعاگوی شما قاسم دماوندی

جواب:

14 رجب 92

بسم تعالی شأنه

السلام علیکم صحت و عافیت وجود محترم را خواستارم مرقوم مورخ 20/5/51 جنابعالی واصل گردید بلی لازم است از رفتن به آن محل و

خواندن کتابهای مزبور خودداری نمائید امید است همواره در انجام تکالیف دینی و مذهبی موفق باشید و از شبهات بر حسب دستور

حضرت صادق صلوات الله تعالی علیه اجتناب نمائید و کتب ضاله را هیچگاهی مطالعه ننمائید
hashemi
06-18-2013, 12:15 AM
یه داستانی از ایشون نقل شده که یک روز حرم ارباب فکر کردم آقا چقدر به زوار توجه دارن ددیده برزخی متوجه بالای گنبد شد که حضرت نظارت و لطف یکسان بر همه دارند
غریب بن غریب
06-24-2013, 12:56 PM
[Only registered and activated users can see links]



نظر مرجع فقید مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی :

سوال:

به تاریخ 24 شهر صیام

« بسم الله الرحمن الرحیم »

حضور محترم حضرت مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آیة الله العظمی اقای حاج سید شهاب الدین مرعشی نجفی دامت برکاته

اخیرا کتابهائی به نامهای ( تشیع علوی و تشیع صفوی ) – ( مسئولیت شیعه بودن ) – ( پدر . مادر . ما متهمیم ) – ( اسلام شناسی) وسیله ( حسینیه ارشاد )

منتشر شده است و به نظر می رسد مطالب بسیاری بر خلاف مذهب مقدس شیعه و حتی خاتمیت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و شخصیت

ائمه اطهار علیهم السلام و استهزاء مقدسات دینی در این کتابها موجود است اینجانبان امضاکنندگان تقاضا داریم نظریه خود را هم نسبت به کتابهای مزبور

و هم شرکت در موسسه فوق مرقوم فرمائید تا تکلیف روشن شود.

از طرف حدود پنج هزار امضا کننده

جواب:

بسمه تعالی

کتب فوق الذکر از کتب ضلال می باشد و جائز نیست مطالعه و مراجعه به آنها از ساحت قدس الهی مسئلت می نمایم جوانها را از شر وساوس و شبهات

واهیه و اقلام مضره و کتب مسمومه حفظ بفرماید بمحمد و آله الطاهرین

شهاب الدین مرعشی نجفی
غریب بن غریب
06-26-2013, 07:19 PM
[Only registered and activated users can see links]




نظر مرجع فقید ، مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالله شیرازی :

سوال:

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت آیة الله العظمی جناب آقای حاج سید عبدالله شیرازی دام ظله العالی

با تقدیم سلام معروض می دارد اخیرا میان شرکاء انتشاراتی ما در موضوع چاپ و نشر نوشته جات علی شریعتی که شاید معرف حضورتان باشد

اختلاف نظر افتاده است. تقاضا مندیم برای رفع اختلاف و کسب تکلیف شرعی نظر شریف و مبارکتان را مرقوم فرمایید تا موجب رفع شبهه گردد

چه اینکه اینجانبان از مقلدین آن حضرت می باشیم.

ادام الله عزتکم و دامت برکاتکم.

جواب:

بسمه تعالی شانه

چون که کتب مشار الیه دارای مطالب منحرف کننده می باشد لذلک خرید و فروش آنها خالی از اشکال شرعی نیست و مطالعه کتاب برای افرادی که عقائد دینی

آنان ثابت و محکم و غیر قابل تزلزل است و اطلاع آنان نسبت به امور دینی و عقائدی بحد کافی است مانعی ندارد و برای افرادی که پایه عقاید دینی و مذهبی آنان

محکم نیست و قابل تزلزل است جائز نیست و باید از آن کتب اجتناب نمود والله المسدد.

مشهد مقدس

17 جمادی الاول 1398

سید عبدالله شیرازی
غریب بن غریب
07-02-2013, 11:28 AM
[Only registered and activated users can see links]




نظر مرجع فقید مرحوم آیت الله العظمی سید علی فانی اصفهانی :



سوال:

بسمه تعالی شانه

محضر مبارک حضرت آیة الله العظمی آقای حاج سید علی علامه فانی اصفهانی دام ظله العالی

با تقدیم سلام به عرض مبارک حضرت عالی میرساند اخیرا در تهران بازگو کرده اند نعوذ بالله نوشته های شریعتی را تایید فرموده اید این امر هر چند جهت

مخلصین شما روشن است لکن جهت روشن شدن امر نزد علاقه مندان و سایر مومنین چند کلمه ای مرقوم فرموده و با خاتم شریف مزین فرمایید.

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم

نوشته جات نامبرده مشتمل بر اباطیل گوناگون است و برای کسانی که قدرت علمی بر تشخیص غث و ثمین آنها ندارند و عالم نیستند خرید و فروش و

مطالعه انها حرام است.

25 ذق 1397

علی الحسینی الاصفهانی العلامه الفانی
غریب بن غریب
07-07-2013, 11:11 AM
[Only registered and activated users can see links]



نظر مرجع فقید مرحوم آیت الله العظمی خویی :

بسمه تعالی شانه

محضر مبارک مرجع عالیقدر شیعیان جهان آیت الله العظمی خویی دامت برکاته

با تقدیم سلام استدعا دارم بذل توجهی فرموده مرقوم بفرمایید اگر در بعضی نوشته ها جملات زیر درج شده باشد خرید و فروش آن چه صورتی دارد .

1 – رسول خدا که می فرمود من خاتم پیامبرانم نمی خواهد بگوید آنچه گفته ام انسان را الی الابد بس است .

2 – تعدد زوجات یک جنایت است نسبت به زن .

3 – کارگرهای سیاست اسلامی غیر از علی بن ابیطالب و یارانش بر اساس آیه و شاورهم فی امر در سقیفه گرد آمدند تا سرنوشت را روشن سازند .

4 – محمد در دامان بت پرستی رشد می کند درست است که مورخین اسلام می کوشند تا دامان عبدالمطلب و ابوطالب را از شرک پاک سازند و این یک تمایل

عمومی است که انسان دوست دارد قهرمان گرامی و مورد احترامش از خاندانی پاک و شریف و محترم باشد .

5 – پیغمبر گفت آرام باش ای ابوبکر ! پس گفت این درب هایی را که به مسجد باز می شوند بنگرید جز در خانه ابوبکر همه را ببندید .

6 – موسیقی از هنرهای اسلامی است .

7 – پیغمبر دست راست ابوبکر نشست و نماز خواند .

8 – محمد در مدینه فقط یک منشی دارد و آن هم یهودی است .

استدعا دارد مرقوم فرمایید اگر در نوشته ای این عقاید باشد خرید و فروش آن چه صورتی دارد ؟

بسمه تعالی

مطالب مذکوره باطل است و هر کتابی که مشتمول بر این گونه اموری که موجب گمراهی و ضلالت است باشد خرید و فروش و نگهداری آن جائز نیست .

والله العالم .

الخوئی 23 رجب 98
ذکر خون
07-07-2013, 02:09 PM
آیا میدانید نه میدانید اگه شریعتی بد بود اینهمهههههههه جوک سازمان دهی شده براش نمیساختن چرا درباره افراد منتسب به نظام لاقل یکی نمیسازن اوناکه دشمن خونی نظامن و موافق روشنفکرای فکل کراواتی!!!!!!! راستی که شریعتی سودی برا نظام نداره ازشم خوشم نمیاد چون هروقت عقده ای شدم کتاباشو خوندم مثلا با هبوط خواستم نمازمو توجیه کنم بگم انسان باش بیخیال!!!! یا پدر مادر ما متهمیم بگم ننه بابام بدبختم کرد!!!!!! یا نیایش بخونم بگم دلت با خدا باشه بشه!!!! شریعتی منحرف نیست توجیه کننده خوبیه!!!!! دقیقن مثل من حال انجام خیلی کارا رو نداشته شروع کرده شعر گفتن!!!1! فلذا شوما دقت کن چون رقص و زن بیحجاب دوس داره میگه رقص دختر هندی بیشتر از نماز بیحال مزه میده لامصب هندیش ننمود مرا!!!!! امااااا اینکه درباره تربت و وحی و اینه نظریه سروش رو میده که همش اوهام بوده نه الهام باید گفت خدا بهت رحم کرد بردتت والا پسس فردا از زنای محصنه و محارم و همجنسباز هم مث اون یارو حمایت میکردی!!!!! بقول دوست عزیزی اگر شریعتی الان بود یکی از سردمداران فتنه88 میشد فلذا یکی از بزرگترین دلایلش خود ایشونه!!!!!! اما این جوکا که همش مخابره صهیونیست و غربه یه دلیل نامعلومی داره باید بررسی بشه که نقطه عطف ایشون حساب میشه اما خدایی شریعتی کربلا کجا بودی چی سره اربابمون آوردن که میگی حسین تشنه لبیک بود تا آب!!!!! روشنفکر قلمتو غلاف کن قمه رو در بیار سر بشکن!!11 حسین روشنفکر نمیخواد حسین خون میخاد هم برا مصیبتش هم برا راهش !!1! حتی تو جنگ و دفاع مقدس اونا ک جیگر جنگ نداشتن گفتن شهید شاخصت کیه جنگ هنر مردان خداست شهادت روحانیس حالتی عرفانیس بابا یدفه بگو خدایا جاموندم از شهدا نه که ترکشش اون بخوره موجشو تو ور داری و با تیر نخورده لنگ بزنی آخ که نه به کربلا رسیدم نه کربلای پنج یبارم بیشتر حرمتو ندیدم حسین!!!!!!!
غریب بن غریب
07-12-2013, 07:41 PM
[Only registered and activated users can see links]





نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی :

به تاریخ 23 ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم حضرت مستطاب آیة الله العظمی آقای حاج سید محمد صادق روحانی دامت برکاته

اخیرا کتاب هایی در تهران به وسیله موسسه ( حسینیه ارشاد ) منتشر گردیده است که مربوط به آقای علی شریعتی است و در صفحات 77 – 79 – 96 –

102 – 88 – 26 – 12 – 23 ( کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی ) و صفحه 371 کتاب خاتم پیغمبران ( از هجرت تا وفات ) و صفحه 18

( جزوه مسوولیت شیعه بودن ) و صفحات 445 – 435 – 455 – 69 – 551 – 441 ( کتاب اسلام شناسی ) مطالبی برخلاف مذهب مقدس تشیع و جسارت

به ساحت علماء شیعه به نظر می رسد .

خواهشمند است نظر مبارک خود را نسبت به مطالب کتاب های مرقوم که نمونه ای از آنها در بالا ذکر گردید با توجه به کتاب های تقدیمی و همچنین شرکت در

مجالس سخنرانی موسسه فوق الذکر که فعلا محل نشر اینگونه مطالب ضد تشیع است مرقوم فرمایید .

سلامتی حضرت آیت الله را از خداوند متعال خواستاریم .

بسمه تعالی و الیه المشتکی

ارواح مقدسه معصومین علیهم السلام کمک می طلبند

نشریات اخیر موسسه فوق الذکر و سخنرانی های نامبرده در این ایام پا به مرحله خطرناکی گذاشته و خشم و نفرت عموم متدینین سراسر کشور را برانگیخته است

و متاسفانه به نام اجرای احکام واقعی اسلام وانمود می شود . درست مصداق واقعی بدعت در دین و علیه مصالح عالیه اسلام و مسلمین است .

هرگز تصور نمی رفت در کشوری که شالوده اش بر پایه دین مقدس اسلام مخصوصا طریقه حقه جعفریه اثنی عشریه ریخته شده ، در کشوری که مرکز روحانیت

و پخش حقائق اسلام است با وجود زعمای واقعی اسلام و متخصصین علوم شرع و دین و مراجع بزرگ تقلید کار محاربه با تشیع و شیعه گری و محاربه با خاندان

رسالت چنان اوجی بگیرد که موسسه ای این گونه آزادانه برخلاف مذهب تشیع و دین مقدس اسلام و قوانین آسمانی آن مطالبی را منتشر و سخنرانی های

زهر آلودی در آن بشود . در هر صورت با وضع فعلی این موسسه حقیر شرکت در مجالس آن را حرام می دانم . و بر علماء و بزرگان دین است که مردم را

آگاه ساخته و با بیان رسا و جذاب خود جواب این نوشته ها را بدهند .

الاحقر محمد صادق الحسینی الروحانی
غریب بن غریب
07-15-2013, 11:30 AM
[Only registered and activated users can see links]






نظر مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی سید تقی قمی :

محضر مبارک حضرت آیة الله العظمی آقای حاج آقا تقی قمی دام ظله العالی

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بعد از عرض سلام خواهشمند است به سه سوال ذیل جواب فرمایید :

1 – آیا آراء و افکار دکتر علی شریعتی مخالفتی با اسلام دارد یا نه ؟

2 – آیا افکار او با مکتب اهل بیت علیهم السلام که اسلام راستین است مخالفت دارد یا نه ؟

3 – خرید و فروش کتاب های ایشان از لحاظ شرعی جایز است یا نه ؟

خلیل سکری و جمعی از مومنین

بسمه تعالی

اینجانب نامبرده را نمی شناسم و حتی یک بار هم با او برخوردی نداشته ام و آنچه مسلم است ایشان نزد طبقه جوان موقعیت زیادی دارد و مقداری از نوشته جاتیکه

منسوب به او است دیده ام چندین مورد در این نوشته جات مباین با موازین دینی و مغایر با قواعد علمی است . در ص 69 اسلام شناسی ادعا می کند نبوت

رسول اسلام موقت است و منکر دوام رسالت است و حکم منکر رسالت در اسلام واضح است . در ص 28 کتاب پدر مادر ما متهمیم نسبت به نماز و روزه و غیره

مطالبی ذکر کرده که از زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تا امروز احدی نگفته است و ادعایی نموده که خلاف ضرورت اسلام است و سنخ این مطالب در

کتاب های منسوب به او فراوان است .

2 – برای اینجانب جای شبهه و تردید نیست که مواردی از مطالب کتاب های منسوب به او مغایرت تام با مکتب اهل بیت دارد و آنچه در جواب سوال اول ذکر شد

نشانگر این مطلب است
.
3 – این سنخ نوشته و کتاب که نمونه اش در بالا ذکر شد از کتب ضلال است که حکمش در کتب فقهیه ذکر شده است و البته از خرید و فروش و نگهداری و مطالعه

آنها خودداری شود .

تقی طباطبایی قمی

27 جمادی الثانیة 1399
غریب بن غریب
07-19-2013, 11:04 PM
[Only registered and activated users can see links]






نظر مرجع فقید مرحوم آیت الله العظمی سید حسن قمی :

اینجانبان امضا کنندگان طوماری که حضور انورتان تقدیم گردیده و متجاوز از پنجهزار نفر دانشجو و کاسب و بازرگان می باشیم که طومار فوق را امضا کرده ایم

کتابهایی را به نام های اسلام شناسی ، تشیع علوی و تشیع صفوی ، پدر مادر ما متهمیم ، مسوولیت شیعه بودن که خدمتتان ارسال داشته ایم مطالعه نموده و

مطالبی برخلاف طریقه حقه جعفری و مذهب مقدس تشیع به اضافه جسارتهایی که به مقدسات مذهبی شده است مشاهده کرده ایم لذا بر آن شدیم که از محضر

مقدس حضرت آیت اللهی تقاضا کنیم کتابها را مطالعه فرموده جهت روشن شدن تکلیف ما امضا کنندگان طومار تقدیمی و سایر برادران دینی نظر محترم خود را

اعلام فرمایید . در خاتمه سلامتی آن حضرت را از خداوند متعال خواستاریم .

بسم الله الرحمن الرحیم و له الحمد

قسمت هایی از بعض کتابهای نامبرده را مطالعه نمودم مواردی از آن برخلاف واقع و حقیقت است بلکه برخلاف اساس مذهب حقه تشیع و گمراه کننده و موجب

ضلالت است و لازم است توده مردم از مطالعه اینگونه نشریات خودداری نمایند والله الموفق الی الصواب اعاذنا الله من الذلات والعثرات

28 شهر صیام 92

القمی



تاریخ : پنج شنبه 92/8/30 | 6:52 عصر | نویسنده : سید ناصرامینی
07-07-2013, 11:11 AM

[Only registered and activated users can see links]



نظر مرجع فقید مرحوم آیت الله العظمی خویی :

بسمه تعالی شانه

محضر مبارک مرجع عالیقدر شیعیان جهان آیت الله العظمی خویی دامت برکاته

با تقدیم سلام استدعا دارم بذل توجهی فرموده مرقوم بفرمایید اگر در بعضی نوشته ها جملات زیر درج شده باشد خرید و فروش آن چه صورتی دارد .

1 – رسول خدا که می فرمود من خاتم پیامبرانم نمی خواهد بگوید آنچه گفته ام انسان را الی الابد بس است .

2 – تعدد زوجات یک جنایت است نسبت به زن .

3 – کارگرهای سیاست اسلامی غیر از علی بن ابیطالب و یارانش بر اساس آیه و شاورهم فی امر در سقیفه گرد آمدند تا سرنوشت را روشن سازند .

4 – محمد در دامان بت پرستی رشد می کند درست است که مورخین اسلام می کوشند تا دامان عبدالمطلب و ابوطالب را از شرک پاک سازند و این یک تمایل

عمومی است که انسان دوست دارد قهرمان گرامی و مورد احترامش از خاندانی پاک و شریف و محترم باشد .

5 – پیغمبر گفت آرام باش ای ابوبکر ! پس گفت این درب هایی را که به مسجد باز می شوند بنگرید جز در خانه ابوبکر همه را ببندید .

6 – موسیقی از هنرهای اسلامی است .

7 – پیغمبر دست راست ابوبکر نشست و نماز خواند .

8 – محمد در مدینه فقط یک منشی دارد و آن هم یهودی است .

استدعا دارد مرقوم فرمایید اگر در نوشته ای این عقاید باشد خرید و فروش آن چه صورتی دارد ؟

بسمه تعالی

مطالب مذکوره باطل است و هر کتابی که مشتمول بر این گونه اموری که موجب گمراهی و ضلالت است باشد خرید و فروش و نگهداری آن جائز نیست .

والله العالم .

الخوئی 23 رجب




تاریخ : چهارشنبه 92/8/29 | 6:38 عصر | نویسنده : سید ناصرامینی
معرفی مرگبارترین اتومبیل ها در ایران + تصاویر
فیلم تست تصادف این خودرو نشان می‌دهد که در خودرو هنگام تست باز می‌شود و ستون‌های سقف هم تاب بر می‌دارد که نشان می‌دهد وضعیت ایمنی خودرو مناسب نیست و...
 

 

  اکثر خودروهای دنیا در کشورهای آمریکا و اروپا تست تصادف شده‌اند که با مراجعه به این سایت‌ها می‌توان راحت‌تر برای خرید خودرو تصمیم گرفت.این تست‌ها توسط موسسه euroncap و انجمن ایمنی آمریکا و همچنین با توجه به بررسی فیلم تست‌های تصادف انجام شده در موسساتی مانند ما یرای انگلستان تنظیم شده است.در سایت بر اساس میزان ایمنی خودرو حین تصادف امتیاز داده شده است.


تمام خودروهای تولید شده در کشور به غیر از چند مدل وطنی در اروپا یا آمریکا تست تصادف شده‌اند. در اینجا تعدادی از خودروهایی که بیشترین فروش را در کشور دارند، آورده‌ایم تا شما حداقل آگاه باشید پشت چه فرمانی می‌نشینید.


تست تصادف یعنی چه؟ تست‌های تصادف به این صورت انجام می‌گیرد که خودرو حین تصادف چه خسارت‌های جانی به همراه خواهد داشت. مثلا خودرویی که تصادف می‌کند برای سقف و ستون درب‌هایش چه اتفاقی می‌افتد و ممکن است به سرنشین‌های آن چه آسیبی برساند؟
میله فرمان، موتور و تجهیزات داخل کاپوت چقدر احتمال دارد در زمان تصادف وارد اتومبیل شده و به سرنشین‌های آن آسیب بزند؟ طبیعتا خودرویی که کمترین خسارت را وارد کند بیشترین نمره را خواهد گرفت که متاسفانه اتومبیل‌هایی که تولید داخل کشور هستند زیاد نتوانستند نمره قابل قبولی را در این آزمایش‌ها دریافت کنند.

 

پراید

 

 

خودرویی که این روزها در هر کوی و برزنی دیده می‌شود و به خاطر قیمت پایین آن هر قشری تقریبا توان خرید آن را دارد چندان هم ایمن و مطمئن نیست و در بخش تست تصادف نتوانسته سربلند بیرون بیاید و امتیاز خوبی نگرفته است.

در نتایج تست موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا خودرو پراید بدترین خودرو سواری شناخته شده که می‌تواند جان سرنشینانش را به طرز وحشتناکی به خطر بیندازد. پراید در تست تصادف دچار انحراف شدید در ستون، درها و سقف می‌شود. کابین سرنشینان تاب بر می‌دارد، در خودرو باز می‌شود و داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده می‌زند. جلو خودرو درست جمع نمی‌شود و بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور هم در تصادف شدید وارد کابین می‌شود.


پژو 206

 

206 از آن خودروهای جوان پسند است که خیلی طرفدار دارد و در تیپ‌های مختلف تولید می‌شود و خوشبختانه در آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شده که ایمنی لازم را هم دارد. خودرو پژو 206 از نظر ایمنی چهار ستاره از پنج ستاره موسسه euroncap را گرفته است. این خودرو زمانی که دچار سانحه شود کاپوتش تخریب شده اما موتور مچاله شده‌اش به جای این که داخل اتومبیل شود و به راننده و سرنشین کنارش آسیب برساند به سمت زمین متمایل می‌شود و همین موضوع سطح ایمنی پژو 206 را بالا برده است.


ام وی ام

ناامن بودنش کمتر از پراید و همزادش ماتیز نیست و موسسه euroncap بیشتر از دو ستاره از پنج ستاره را به او اختصاص نداده. در تست صورت گرفته مشخص شده علاوه بر این که سقف ام وی ام خم می‌شود درهای آن هم باز شده و احتمال این که سرنشین‌ها به بیرون خودرو پرتاب شوند را بالا برده است. علاوه بر این، قطعات داخل جلوی خودرو صدمه شدیدی به سرنشین‌ها خواهد زد؛ به طوری که آسیب واردشده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز است که نمی‌تواند وضعیت خوبی باشد.


سمند

اما سمند کمی می‌تواند خیال‌مان را راحت کند که آن قدرها هم خودروهای وطنی خطرناک نیستند. تست تصادف سمند در شرکت ما یرای انگلستان انجام شده به خاطر این که دو خودرو داخلی تیبا و سمند به دلیل بومی بودن توسط موسسات معتبر اروپایی و آمریکایی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.


با این حال در همان تستی که انجام شده کمی بهتر از سایر اتومبیل‌ها عمل کرده، به طوری که در این تست سمند سقفش تاخورده (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب باعث شکستگی پای آدمک تست شده است. ایربگ آن به موقع کار کرده و خوشبختانه به خاطر این که وزن عقب و جلوی سمند متناسب است، حین تصادف عقب خودرو بلند نمی‌شود. سالم ماندن ستون‌ها، خرد شدن شیشه جلو موجب شده سمند از سوی شرکت انگلیسی مایر استانداردهای ایمنی را کسب کرده و از حیث ایمنی با برتری  نسبت به پژو 405 شرایط کسب امتیاز این بخش را داشته باشد و اگر در موسسه یوروآن کپ این تست انجام می‌گرفت، می‌توانست سه ستاره را دریافت کند.


خودرو ملی سمند با ارتقای استانداردهای جهانی، موفق به گذراندن تست‌های اجباری استاندارد ایمنی کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) نیز شده و استانداردهای اجباری ایمنی تصادف را با موفقیت گذرانده است. دلیل نگرفتن 5 ستاره سمند بخاطر نبود کیسه هوا برای سرنیشنان عقب و جلو سمت شاگرد می باشد.

 

تیبا

تیبا که ترکیبی از ریو و پراید است هم مورد تست تصادف قرار گرفته. فیلم تست تصادف این خودرو نشان می‌دهد که در خودرو هنگام تست باز می‌شود و ستون‌های سقف هم تاب بر می‌دارد که نشان می‌دهد وضعیت ایمنی خودرو مناسب نیست و احتمالا به سختی بتواند دو ستاره ایمنی را به دست آورد که نشان می‌دهد وضعیت ایمنی خودرو پراید از تیبا بهتر است.


تندر 90

تندر 90 سه ستاره است و قطعات داخلی آن طوری طراحی شده که هنگام تصادف فشرده شود. همچنین از آنجایی که مخزن سوخت در کف خودرو و به دور از کمک فنرها قرار گرفته برای همین اگر تصادف از عقب رخ بدهد کمترین احتمال برای سوراخ شدن آن توسط اجزای کمک فنر وجود دارد. وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی عقب خطر ورود اشیا از صندوق عقب به کابین را محدود می‌کند. ساختار لانه زنبوری داشبورد که اذز پلی پرولین جاذب نیرو ساخته شده در اثر ضربه از جلو، خطر آسیب به زانو را کاهش می‌دهد.


پژو پارس

یکی از مهم‌ترین نقص‌هایی که خودرو پژو پارس دارد و می‌تواند راننده را مورد خطر جانی نیز قرار دهد، در صورت تصادف احتمال این که میل فرمان و پدال‌ها به داخل اتاق خودرو وارد شود و به سرنشین آسیب برساند بسیار بالاست. البته قسمت‌های زیرین خودرو مثل شاسی و قسمت زیرین کلاف بدنه مقاومت خوبی دارند ولی قسمت‌های بالایی بدنه چندان از استحکام بالایی برخوردار نبوده و می‌تواند هنگام واژگونی خودرو به سرنشینان آسیب وارد کند. همچنین این خودرو از نظر هندلینگ تعادل خوبی دارد.


زانتیا

زانتیا هم یکی از همان خودروهای جوان پسند است که خیلی هم طرفدار دارد اما بدنیست بدانید زانتیا با وجود این که ظاهرش به نظر کاملا محکم می‌آید، اما اصلا این طور نیست و در آزمایش تصادف مانند پراید تنها دو ستاره ایمنی و در واقعا یک و نیم ستاره توانسته دریافت کند که به نسبت قیمت و جثه‌اش اصلا امتیاز خوبی نخواهد بود.

با وجود این که بودن کیسه هوا در این خودرو میزان تلفات و خسارات را کاهش می‌دهد، اما با این حال شاسی خودرو خم می‌شود و حتی ستون خودرو تاب بر می‌دارد. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف زانتیا تصادف از بغل است که اگر چنین اتفاقی بیفتد بیشترین آسیب را هم به خودرو و هم به سرنشین‌ها وارد خواهد کرد و بالاتنه و پاهای راننده حین تصادف بیشترین احتمال آسیب را خواهد داشت.

آن قدر وضعیت زانتیا در زمان تصادف بد است که کلا فرقی نمی‌کند قرار است با کدام سمت این تابوت مرگ تصادف کنید، چون در تست‌های صورت گرفته شده، تصادف از جلو هم در وضعیت قرمز قرار دارد. این خودرو زمانی وارد بازار ایران شد که تولیدش در اروپا متوقف شده بود که چندان هم موفق نبوده است.


مگان

مگان وضعیت ایمنی‌اش خیلی بهتر از زانتیای یک و نیم ستاره‌‌ای گزارش شده است و در این تست سربلند بیرون آمده و با دو کیسه ایمنی هوا پنج ستاره دارد. یعنی در آزمایش‌های صورت گرفته هر اتفاقی که برای زانتیا افتاده برای مگان نیفتاده است؛ نه شاسی‌اش انحراف پیدا کرده و نه ستون‌هایش خم شده است. همچنین در سیستم ترمز این خودرو از تکنولوژی سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز در چرخ استفاده شده که عملکرد خیلی خوبی را به همراه دارد.


مزدا 3

مزدا 3 هم مانند مگان ایمنی خوبی دارد. کیسه‌های هوایی که برای راننده و سرنشین‌ها و همچنین کیسه‌های جانبی تعبیه شده، یکی از مهم‌ترین علت‌های بالا رفتن امتیاز آن از نظر سطح ایمنی است که پنج ستاره‌اش کرده است.


سوناتا

 

این ماشین توانسته از نظر سطح ایمنی چهار ستاره را از موسسه euroncap دریافت کند. سوناتا نیز مهم‌ترین امتیازش به خاطر کیسه‌های هوای تعبیه شده‌اش است. البته به شلرط آن که اصل باشد. سطح کلی نتیجه این آزمایش و همچنین ساختار خودرو خوب گزارش شده. احتمال آسیب ندیدن سر، گردن و سینه حین تصادف متوسط گزارش شده اما از نظر سطح ایمنی پا و زانو خوب است.

 




تاریخ : چهارشنبه 92/8/29 | 6:36 عصر | نویسنده : سید ناصرامینی
نگاهتان به فقر اینچنین باشد
کدام فقیر و نیازمندی از من فقیرتر و نیازمندتر است؟
 

به امام حسن (علیه السلام) عرض شد:ای پسر رسول خدا؛ چگونه شب را سپری نموده و صبح کردی؟


حضرت فرمود: صبح کردم در حالی که:


1) پروردگار را بالای سر خود دارم.


2) آتش جهنم را در پیش روی.


3) مرگ در طلب و جست وجو من است.


4) حساب و کتاب مرا احاطه نموده و من در گرو عمل خویشم، نه آنچه را دوست دارم می یابم، و نه از آنچه بیزارم می توانم جلوگیری کنم.


5) کارها به دست دیگری است. اگر او بخواهد عذاب و مجازات می کند، و اگر بخواهد عفو می کند و می بخشد. حال، کدام فقیر و نیازمندی از من فقیرتر و نیازمندتر است؟


بحارالانوار، ج75، ص 113




  • عهد نامه
  • دانلودیان
  • سبزک
  • مطالب تبیانی